CTS Smršť

6. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2000 - itinerář

6.   ročník  výpravy  za  poznáním

MORAVSKÝ  KRAS

Letošní výprava bude probíhat převážně v oblasti Moravského krasu. Odjezd expedice se započne v časných ranních hodinách 5.7.2000 na centrálním nádraží v Šumperku, kde se naložíme i s bicykly na palubu vlaku, který má teoretický odjezd v 6:16. Cena jízdného Šumperk – Vyškov činí cca 130 Kč za osobu a kolo. Doporučuji abychom si, tak jako loni, připravili visačky na drážní nálepky. Jinak nám zasviní kola lepidlem.

První den se budeme pohybovat v jižní části krasu. Začneme ve Vyškově a cíl první etapy bude v Jedovnici. Zde bych doporučil nocleh u rybníka Olšovec. Pokud by se nám zde nelíbilo, můžeme se vrátit asi 1 km zpět pod Rudici a ulehnout zde ve velmi romantickém okolí. Délka etapy bude kolem 50 km.

Druhý den nás čeká severní část krasu plus přesun na Hanou. Zde se nabízí dvě varianty přesunu. Já bych doporučil tu druhou (viz. níže), ale dohodneme se až na místě. Nocleh by měl být na plumlovské přehradě. Délka etapy 40 – 50 km, podle zvolené varianty.

Třetí den bude v podstatě rychlý návrat domů, ale v žádném případě nebude fádní. Směr trasy opět můžeme namístě upravit podle sil a protivnosti účastníků. Délka etapy bude sice asi 90 km, ale budiž nám útěchou, že večer smočíme těla ve vaně a spočinem na vlastním loži.

Během těchto tří dnů nás čeká nejedno překvapení (např. již vámi oblíbené zkratky) a mnohé zajímavosti: přístupné i nepřístupné jeskyně, propadání, vývěry, propasti, větrný mlýn, podzemní továrny z 2. sv. války, hrady, dřevouhelná vysoká pec z min. století, farma B. Polívky, dozrávárna sýru Niva, skalní mosty, skalní okna, zříceniny různých staveb v řeckém stylu atd. Ta nejzajímavější místa jsou v popisu trasy podtržena.

Popis trasy

1. den: Vyškov-z nádraží po červené do Drnovic-doprava Luleč-Nemojany-Habrovany-doprava Olšany-farma B. Polívky-dále po modré na křižovatku „U tří javorů“-vpravo příč po lesní cestě asi 3 km až na silnici-doleva po silnici do Bukovinky-Bukovina-Křtiny-Drátenická jeskyně-Býčí skála-po modré Josefov-Adamov-doprava po zelené-asi po 3 km zelená opouští silnici-doporučuji zde opustit zelenou značku a Nový hrad pokořit po silnici-po červené ke studánce „U kukačky“-po „Hradské cestě“ do Olomučan-po silnici Rudice-Rudické propadání Jedovnice.

2. den: Jedovnice-po silnici Vilémovice-ve vsi narazit na červenou a po ní proniknout vsí-za vsí máme dvě možnosti: a-pokračovat dále zkratkou po červené asi 300 m terénem neurčité obtížnosti až na další silnici a nebo b-za vsí červenou opustit a pokračovat dále po silnici-na křižovatce vracečka o 180° doleva na místo styku s variantou a-po silnici Čertův most-Skalní mlýn-zde doprava po naučné stezce až na křížení se zelenou (kochačky)-zde dál rovně po červené až do Sloup-Kůlna-a tady jsou ty zmíněné dvě varianty pro přesun na Plumlov-1: po modré asi 10 km lesem proti proudu potoka Luha-Oborský dvůr-Skelná huť-doprava Protivanov-Malé Hradisko-Stínava-Vícov-500 m za Vícovem doprava-Hamry-Žárovice – asi 30 km. 2: Sloup-po silnici kousek zpět-dvě křižovatky projet rovně a na třetí doleva-Michalova jeskyně-Nová Rasovna-Holštejn-po pravém břehu Bílé vody do Baldovce-doleva po červené Otinoves-po silnici Drahany-Žárovice – asi 25 km – opět společná trasa do Soběsuk-po červené Plumlov

3. den: Plumlov-po hrázi Mostkovice-doprava směr Prostějov-po 1 km odbočka doleva směr Kostelec a Smržice-na další křižovatce doleva kolem kolejí-po 1 km doprava přes koleje-další tři křižovatky projet rovně-na čtvrté doleva, asi po zelené-lomy-Velký Kosíř-z vrcholu po naučné stezce doleva dolů-Čechy p. Kos.-Pěnčín-Kandia-doprava Laškov-doleva Krakovec-po žluté doleva Rakovské údolí-na modré doprava-Ochozská kyselka-Hvozd-po silnici Horka-napojit se na červenou a po ní Bránky-Javoříčské jeskyně-po silnici Střemeníčko-Slavětín-před Slavětínem doleva polní a lesní cestou do Hradečné-Jeskyně u Robinsona-lesem Rytířská síň-po modré Podkova-Čertův most-Mladeč-Nové Zámky-Templ-Nové Mlýny-lesem Bradlec-za Bradlecem doleva-křižovat modrou-lesní cestou Stavenice-Třeština-doleva Háj-zde doleva na hráz a po ní Noviny-Leština-odtud již po silnici Lesnice-Sudkov-Dol. Studénky-Šumperk.

Soubor ke stažení [ velikost: 29184 B ]

14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - cestovní zpráva14. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2008 - cestovní zpráva13. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2007 - itinerář12. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2006 - itinerář11. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2005 - itinerář10. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2004 - itinerář9. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2003 - itinerář8. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2002- itinerář7. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2001 - itinerář6. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2000 - itinerář5. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1999 - itinerář2. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1996 - cestovní zpráva4. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 1998 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2009 - itinerář15. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2010 - itinerář.docx17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2011 - itinerář16. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva bez fotek14. ročník výpravy za poznáním - 2008 - itinerář17. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2012 - itinerář18. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201219. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 2013SEZNAM VÝPRAV ZA POZNÁNÍM19. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201320. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201421. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - 201520. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM 2014- cestovní zpráva22. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář21. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 201523. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář24. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - itinerář26. ROČNÍK VÝPRAVY ZA POZNÁNÍM - cestovní zpráva 2020